90 yıllık tecrübesi ile birlikte yenilikçi eğitim-öğretim anlayışını benimseyen, yöntem ve teknikleriyle öğrencilerine yaşam boyu sürecek başarının yolunu açmayı hedefleyen TED Adana Koleji, uyguladığı Öğrenmede Evrensel Tasarım, Tasarım Yoluyla Anlama ve Öğretim Koçluğu yaklaşımları ile eğitimde fark yaratıyor.
TED Adana Koleji Direktörü ve aynı zamanda öğretim koçu olan Mustafa Balkaş; araştıran-sorgulayan, bilgili, düşünen, iletişim kuran, ilkeli, açık görüşlü ve duyarlı bireyler yetiştirmeyi hedefleyen TED kültürünün başarısına vurgu yaparak bireysel farklılıkları dikkate alan ve ders planlamasını buna göre yapıldığı eğitim sisteminin öğrenciler üzerindeki olumlu etkilerini açıkladı.
“Sadece anlatmak, anlamaya yetmez”
Çocuğu değil müfredatı onarmak gerektiğini belirten Balkaş: “Okullarda zamanın %93’ü dersliklerde geçiyor, ancak okulların çoğunda ders planlamasına gereken zaman ayrılmıyor. Okullarda yüksek oranda anlatım ve soru-cevap yöntemi kullanılıyor. Araştırmalar anlatılanları 24 saat sonra hatırlanma oranının sadece %5 olduğunu gösteriyor. Sürekli olarak anlatmak, anlamayı sağlamıyor. Derslerde araştırma temelli aktif öğrenme stratejileri kullanmak gerekiyor” dedi.
“Öğrencileri sadece akademik olarak değil, sosyal, sanatsal, sportif ve kültürel olarak da geliştirmemiz gerekiyor”.
Boston Üniversitesi ve PTC (Principals’ Training Center) işbirliği ile düzenlenen Uluslararası Okul Liderliği Programı’na katılarak dünyanın birçok ülkesinden başarılı okul müdürleri ile fikir alışverişi imkanı bulan Balkaş, bireyin bütününü eğitmeyi amaçlayan eğitim anlayışının TED Adana Koleji’nde de başarıyla uygulandığını vurgulayarak: “Öğrencileri sadece akademik başarıyla ele almak doğru değil. TED ailesi olarak öğrencilerimizin; bedensel, sosyal ve duygusal gelişimlerini önemseyerek bu yönlerini geliştirecek spor, sanat ve sosyal aktivitelerle eğitimi destekliyoruz.” şeklinde konuştu.
“Z kuşağını eleştirmeyin, içselleştirin”
Z kuşağı olarak adlandırğımız yeni nesli anlamak için daha çok çaba sarf etmemiz gerektiğine değinen Balkaş: Z kuşağını eleştirmeden, anlayarak yaklaşmak gerektiğini, TED Adana Koleji olarak Harvard Üniversitesi temelli ‘öğretimin farklılaştırılması yaklaşımı’ ile Z kuşağının birbirinden oldukça farklı bireylerini anlayarak, farklılıklarına saygı duyarak, ders planlamasını farklıları dikkate alarak yaptıklarını ve öğrencilerini geleceğe hazırladıklarını belirtti.
“Türkiye’nin en iyi okullarından biri olma yolunda emin adımlarla ileriyoruz”
Başarının bir sonu olmadığını ve hayat boyu öğrenmenin sadece öğrenciler için değil öğretmenler açısında da çok önemli olduğunu ifade eden Balkaş: “ Sadece bölgenin değil Türkiye’nin en güzel ve donanımlı kampüslerinden birine, donanımlı bir öğretmen ve yönetici ekibine ve başarılı öğrencilere sahibiz. Bu avantajlarımızın farkında olarak, eğitim kadromuzu öğrenmede evrensel tasarım, tasarım yoluyla anlama ve araştırma temelli öğretim stratejileri konularında sürekli olarak eğiterek ve öğretim koçluğu yaparak çalışmalarımızı sürdürüyoruz.
Geleceğe umutla bakan, zorluklardan yılmayan, iyi insanlar ve başarılı nesiller yetiştirme ve Türkiye’nin en iyi okullarından biri olma yolunda emin adımlarla ilerliyoruz.” dedi